- IMG_8961.JPG (97.06 KB) Visad 5827 gånger
Ytterliggare en bild på panelerna telefontråden skall jag plocka bort då jag numera telefonerar på mitt net1 och viasat har jag sagt upp till förmån för fria kanaler på boxer detta gör också att jag kan driva min lille tv direkt på 12volt .
- IMG_8976.JPG (65.88 KB) Visad 5788 gånger
Massa manliga mätare, är speciellt förtjust i vicronen som visar mängden batterikapacitet i procent då jag försöker att inte låta batterierna gåunder 50% .
- IMG_8979.JPG (71.81 KB) Visad 5757 gånger
Xantrex inverter 24-240volt delco batteriladdare med avsulfateringsprogram men det vete fasen om det fungerar.....jordfelsbrytare och säkring till 240 volts strömmen mätschunt till vicronen samt reglage för att slå på extern batteriladdning eller inverterad ström.
- IMG_8984.JPG (63.33 KB) Visad 5779 gånger
Japp så var det morningstaren köpte försäkerhets skull 2stycken av Göran då priset var jättebra. Vid installationen kopplades en korssluten gammal panel till den nya morningstaren något jag inte rekomenderar då dom brinner ganska bra så den regulatorn som syns i bild är en ersättningsmodell.En brytare till väggpanelerna och en till vindkraftmasten allt färdigmonterat så nu gäller det bara att få upp dom 3 panelerna också.Det mesta av grejerna är köpta av 24 volts Göran och service bemötande och förståelse för brunna regulatorer var av världsklass tack Göran.