Är äntligen på gång med min LSF til garaget. Den blir modell mindre då jag använder saker jag redan har hemma och måste få plats bredvid dörren till garaget. Tanken är mest att hålla plusgrader och stötta en vanlig elkonvektor.
Storleken blir 2070*510mm. Använder 28*120mm plank till ram. Sågat spår till board 3mm tjock, 30mm in och bakom den cellplast för isolering bakåt. Tänker använda en datorfläkt på 120mm med luftflöde på 53m3/h som ska regleras med en temperatur differens styrmodul. Funderar nu på lite saker.
Först konstruktionen två alternativ kom gärna med tankar kring dessa.
Alt 1.
Luft in uppe låt den gå neråt mellan glas och plåt vänd upp innanför plåten och gå upp för att vända ner genom den andra halvan. Tänker att luften får längre tid på sig att passera och bli varmre men jag har samtidigt läst att högt flöde är viktigare än temperatur och denna konstruktion borde påverka flödet negativt genom högre motstånd.
Alt 2.
Ta in luft nere upp mellan glas och plåt vänd ner och in i garaget. Enklare jämnt motstånd genom hela fångaren.
Har lte funderingar kring elkoppling men lägger nog upp en tråd i det forumet istället.
Ska fösöka lägga upp bilder imorgon.
/Anders